Hebben jullie ook een contract met mijn verzekering?
Ronduit: ja. Wij hebben contracten afgesloten met alle verzekeraars en jaarlijks doen wij dit opnieuw. Wij maken ook geen onderscheid of je verzekeraar wel of niet gunstig voor ons is.
Maar dat betekent niet dat jouw verzekeraar alles verzekerd. Omdat er bijna 800 verschillende polissen bestaan, adviseren we je vooral je eigen polis te bestuderen. In samenwerking met jouw verzekeraar controleren we regelmatig of je polis (nog) voldoet.
Wat gebeurt er als mijn polis de behandeling niet of niet langer vergoed?
De zorgverzekeraars en zorgverleners werken er hard aan om de kosten van de zorg te verlagen. Het kan zijn dat je tegoed op is, of je niet voldoende verzekerd bent.
Wij behandelen je gewoon zoals nodig en sturen je een nette factuur die je zelf kan betalen.
Hoe weet ik dat ik niet te veel behandelingen krijg?
Wij werken nauw samen met de beroepsvereniging KNGF en de zorgverzekeraars. Voor iedere diagnose die we stellen, staat een richtlijn over het aantal behandelingen wat hier voor nodig zou moeten zijn. In je elektronisch patiƫntdossier leggen wij vast welke diagnose gesteld is, het behandelplan en ook iedere behandeling. Vanuit de KNGF en zorgverzekeraars worden regelmatig audits gedaan om te controleren of de behandelingen terecht zijn.
Wij werken altijd mee aan deze audits zodat wij je kunnen garanderen dat we je op de snelste manier geholpen hebben.
Moet ik eerst naar de huisarts?
Nee. Wij vallen onder de eerstelijns zorgverlening en zijn daarom vrij toegankelijk.